Hulde voor alle sportvrijwilligers in Dordt

Bewegen en sport zijn essentiƫle onderdelen om mensen fit en gezond te houden. Het draagt bij aan een gezonde levensstijl en helpt bij het leggen van sociale contacten. De vele vrijwilligers die zich inzetten voor de sport in Dordrecht, verdienen onze steun en waardering. Veel van deze vrijwilligers waren op 31 januari jl. aanwezig om nieuwe plannen te presenteren aan de commissie.

Vanuit de sportparkvisie heeft VV Dubbeldam  samen met korfbalclub Movado en tafeltennis vereniging TTV een duidelijk plan gepresenteerd, voor een gezamenlijke locatie op het Sportpark Schenkeldijk. Complimenten aan deze partijen. De gemeente heeft echter nog steeds geen financiĆ«le kaders gegeven, zodat er nog onvoldoende duidelijkheid is. De VVD Dordrecht vindt dat het colllege deze 3 partijen zo snel mogelijk  duidelijkheid moet geven m.b.t. de bijdrage van de gemeente.

OMC heeft aangeven dat ze willen verhuizen naar het Sportpark Krommedijk. OMC wil dan gaan samenwerken met FC Dordrecht. De plannen zijn nog onduidelijk en de VVD Dordrecht vraagt zich af of de gemeente wel moet investeren in een voetbalvereniging die nog geen 250 leden heeft. De gemeente heeft zelf namelijk aangeven dat een voetbalvereniging minstens 500 leden moet hebben om levensvatbaar te zijn.

Al met al genoeg om te beslissen over sport op ons mooie eiland. De VVD Dordrecht wacht de concretisering af van de plannen.